Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Θα ολοκληρωθεί ποτέ ο δρόμος Αμαλιάδας - Πηνείας;;;;

Το ρεπορτάζ της εποχής, δηλαδή προς το τέλος του περασμένου χρόνου, ήταν σχετικά αισιόδοξο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των υπευθύνων, το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί. Αλλά όλοι πλέον βλέπουν ότι κάτι πήγε στραβά και το έργο είναι παρατημένο! Ποια δημόσια Αρχή θ'ασχοληθεί; Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας; Πολύ θα ήθελα να ξέρω. Πάντως, είναι ένα μεγάλο έργο που θα δημιουργήσει κάποιες άλλες προϋποθέσεις για την κυκλοφοριακή ανακούφιση τουλάχιστον του χωριού μας που ταλαιπωρείται, χρόνια τώρα, από την διέλευση των οχημάτων παντός τύπου που αδιαφορώντας για το γεγονός ότι ο δημόσιος δρόμος διασχίζει το χωριό, τρέχουν με δαιμονισμένη ταχύτητα και απειλούν την σωματική ακεραιότητα των πολιτών. 
 
 
Λοιπόν, ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας (φωτογραφία), εάν θέλει να δείξει ότι θα είναι αποτελεσματικός στη δουλειά που ανέλαβε, καλό θα είναι να μάθει, βήμα-βήμα, όλα τα μέρη που υπάγονται στην περιφέρεια που "κυβερνάει". Να μάθει και τη Δάφνη και την Κεραμιδιά, και την Πηνεία και τη μεγάλη εκκρεμότητα με τον δρόμο. 
 
Παρακάτω αναδημοσιεύω ένα ρεπορτάζ, απλώς και μόνο για να "ζεστάνω" κάπως το θέμα αυτού του ανολοκλήρωτου έργου. Και θα τα ξαναπούμε...
Ανάπτυξη ( 10/12/2010)
Σε τροχιά ολοκλήρωσης ο δρόμος Αμαλιάδας –Πηνείας
Ο κ. Καφύρας με τον αντινομάρχη Ε. Μπαλκάμο και τον μελετητή της δνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Ν. Μπούλιαρη σε επισκόπηση του χάρτη παρέμβασης.
Δηλώσεις για την αίτηση ένταξης στο ΕΣΠΑ ενός μεγάλου έργου για τον Νομό Ηλείας, που αφορά τον οδικό άξονα Αμαλιάδας – Πηνείας, έκανε χθες ο νομάρχης Ηλείας Χαράλαμπος Καφύρας.
Στις Δηλώσεις του ο κ. Καφύρας ανέφερε τα εξής:
«Μετά την ανοικτή πρόσκληση στις 2/12/2010, της ΠΔΕ για υποβολή προτάσεων στον άξονα προτεραιότητας «Υποδομές και υπηρεσίες προσπελασιμότητας Δυτικής Ελλάδας» στην κατηγορία των ΕΠΑΡΧΙΑΚΩΝ ΟΔΩΝ, η ΝΑ Ηλείας υπέβαλε εκ νέου σήμερα αίτηση χρηματοδότησης για το έργο με τίτλο:  «ΒΕΛΤΙΩΣΗ Ε.Ο. ΔΑΦΝΗ - 111 Ε.Ο. ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΔΑΦΝΗΣ – ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΚΕΡΑΜΙΔΙΑΣ»  και δημόσια δαπάνη 7.215.000 ευρώ.

Από το παραπάνω  ποσό τα 6.200.000 ? αφορούν την κατασκευή του έργου ,τα 985.000 ? την απόκτηση γης (απαλλοτριώσεις) και τα 30.000 ? τη μεταφορά του δικτύου ΔΕΗ.Το κύριο τμήμα της οδού από παράκαμψη Δάφνης μέχρι παράκαμψη Κεραμιδιάς είναι μήκους 4,6 χιλιομέτρων.

Περιλαμβάνονται επίσης δευτερεύοντα οδικά τμήματα όπως η Αποκατάσταση εισόδου στον οικισμό Δάφνη , η Οδός προς Κρυονέρι, η Οδός Κεραμιδιά – Δαφνιώτισσα και λοιπές Δημοτικές οδοί μήκους 1140μ περίπου. Επίσης περιλαμβάνονται αποκαταστάσεις  (14) αγροτικών οδών που ασφαλτοστρώνονται στα πρώτα 20μ η κάθε μία. Τέλος κατασκευάζονται πλήρεις ισόπεδοι κόμβοι στη Δάφνη ,στο Κρυονέρι και στο δρόμο Κεραμιδιάς Δαφνιώτισσας.

Επισημαίνουμε, επίσης, ότι έγινε επικαιροποίηση της παραπάνω  μελέτης, όπως προβλέπει η νομοθεσία, δηλαδή νέα κτηματολόγια, συμπλήρωση τοπογραφικών διαγραμμάτων, οριστική μελέτη οδοποιίας, μελέτη κόμβων και γεωλογική μελέτη η δαπάνη των οποίων ανήλθε στα 200.000  ?, που καταβλήθηκε από πιστώσεις της ΝΑ Ηλείας.

Τέλος ο δρόμος που κατασκευάζεται έχει άριστα γεωμετρικά χαρακτηριστικά με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 100 Km την ώρα ,το δε πλάτος του οδοστρώματος είναι 11,50μ.

Τμήμα Κεραμιδιά  -  Εφύρα

Σήμερα επίσης δόθηκε  στον Τύπο για δημοσίευση η περίληψη διακήρυξης της δημοπρασίας για τη βελτίωση του  τμήματος από Κεραμιδιά  προς Εφύρα. Το έργο αυτό είναι προϋπολογισμού 1.000.000 ?, χρηματοδοτείται από το ΕΤΑΕΑ (Ταμείο Μολυβιάτη) και κατασκευάζεται ένα τμήμα μήκους 800μ περίπου σε περιοχή όπου δεν απαιτούνται πρόσθετες απαλλοτριώσεις.

Η δημοπράτηση του έργου αυτού έγινε δυνατή διότι η παρούσα Νομαρχιακή αρχή από το 2007 ανέθεσε σε γραφείο μελετών την εκπόνηση πλήρων μελετών (Τοπογραφικά, οδοποιία, υδραυλικά και γεωλογικά) καθώς επίσης έγινε έγκριση περιβαλλοντικών όρων για όλο το τμήμα από παράκαμψη Κεραμιδιάς μέχρι παράκαμψη Εφύρας δηλαδή σε μήκος 4,2 Km.

Η δαπάνη όλων των παραπάνω μελετών  ανήλθε στα 300.000  ?, που καταβλήθηκε από πιστώσεις της ΝΑ Ηλείας».

Γενικά για τον  δρόμο Αμαλιάδα -Δάφνη –Σιμόπουλο -111 ΕΟ

O δρόμος αυτός, μήκους 39Km, είναι πρωτεύων Επαρχιακός και αποτελεί σημαντική συλλεκτήριο οδό που συνδέει την Εθνική οδό Πύργου –Πατρών με την Εθνική οδό Πάτρας –Τριπόλεως (111 ΕΟ). Εξυπηρετεί τέσσερις (4) Καποδιστριακούς Δήμους (Λαμπείας, Λασιώνος, Πηνείας και Αμαλιάδος ) και αποτελεί σημαντικό έργο υποδομής για την ανάπτυξη της περιοχής και την άρση της απομόνωσης των ορεινών περιοχών.

Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί τα τμήματα του δρόμου από Αμαλιάδα έως Δάφνη εκτός από την παράκαμψη Χαβαρίου ,μήκους 6,0 χιλιομέτρων περίπου. Επίσης έχει κατασκευαστεί το τμήμα Εφύρα –Σιμόπουλο μαζί με τη νέα μεγάλη γέφυρα στον Πηνειακό Λάδωνα συνολικού μήκους 5,5 χιλιομέτρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου